Розробки уроків 5 кл.



Урок 11. НАРОДНІ МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ
                      ( урок у 5 кл. за підручником Л.Масол, Л.Аристова)

Мета:
Навчальна: збагатити знання дітей про групи народних музичних інструментів, познайомити з музикою троїстих музик.
Розвиваюча: розвивати естетичні смаки дітей, вокально-хорові, музично-ритмічні навички.
Виховна: прививати учням любов до української народної музики.
Музичний матеріал: українська народна пісня “Як ішов я з Дебречина додому” у виконання троїстиї музик, шотландські награвання “Грай, волинко”, норвезька народна пісня “Чарівний смичок”, М.Скорик “Мелодія” у виконанні скрипки та бандури, “Закарпатські награвання” цимбали.
Наочні посібники: ілюстрації українських народних інструментів, троїстих музик, нотний матеріал.
Обладниння: комп’ютер, дитячі музичні інструменти, дитячі музичні інстументи, синтезатор, бандура, бубон, сопілка.
Тип уроку: введення в тему

Організаційний момент:
Перевірка готовності класу до уроку.
Музичне привітання. 
Оголошення теми уроку. 



Знайомство з народною музичною культурою важко уявити без опису самих музичних інструментів. У світі існує величезна кількість народних музичних інструментів. Вони різні за формою, створені з різних матеріалів, по-різному оздоблені.
Найвідомішими українськими народними інструментами є сопілка, скрипка, кобза, бандура,ліра, коза, цимбали, бубен.
Інструменти багатьох народів світу часто подібні. Так, стародавня кобза – улюблений інструмент кобзарів, була попередницею бандури. Подібний інструмент існує в різних країнах під такими назвами: «kopuz» у Туреччині, «kopus» у Хорватії, «koboz» в Угорщині, «cobza» в Румунії тощо.
Волинка – шотландський народний інструмент, а в Україні та Польщі її називають «козою», тому що вона зроблена у вигляді своєрідного мішка з козиної шкіри.
Королева струнних – скрипка, почала свій шлях із царини народних інструментів. Про скрипку створено багато легенд і казок. Здавна її голос можна почути під час весіль і селянських гулянь. Звичайно, що на той час скрипка звучала зовсім по-іншому. Струни поскрипували під смичком, і тому люди вважали її спочатку досить прост
Важливу роль у побуті українського села відігравали троїсті музики. Це народний інструментальний ансамбль, який виступав на народних святах, весіллях, ярмарках.
(Ілюстрації троїстих музик)
Роздивіться малюнки і визначте, на яких інструментах грають троїсті музики.
Як ви гадаєте, які за характером мелодії найчастіше виконували троїсті музики?

Слухання. Українська народна пісня «Як ішов я з Дебречина додому» у виконанні троїстих музик

Аналіз прослуханого твору
Який характер твору?
Які інструменти звучать?
У чому незвичність виконання цієї пісні?
Чи можна назвати це виконання сучасним?

Слухання. Шотландські награвання «Грай, волинко»

Аналіз прослуханого твору
Які інструменти звучать?
Який інструмент виконує соло?
Порівняйте з українською музикою троїстих музик

Розучування пісні «Козацькому роду нема переводу», М.Балеми, М.Воньо та П.Карася
Перед тим я приступити до розучування пісні, потрібно розігріти голосовий апарат виконавши поспівки . Робота з текстом. Розучування мелодії.

Виконання української народної пісні «Чи не той то Омелько» у супроводі дитячих музичних інструментів.

Підсумки уроку
Не дивлячись на всі негаразди, український народ завжди вмів і любив розважатись. І в цьому чудово допомагали народні інструменти, які створювали на святах та гуляннях відповідний настрій.

Домашнє завдання
Знайдіть у літературі або Інтернеті цікаві відомості про походження народних інструментів. Розкажіть про них на уроці.

Для допитливих: 
"Історія розвитку українських народних інструментів" http://0950068296.blogspot.ru/p/blog-page_19.html
"Забуті українські народні інструменти" http://www.uamodna.com/articles/pid-zvuky-trembity-chy-liry/

Немає коментарів:

Дописати коментар